Przeczytaj wybrane historie z globalnego rynku produktów roślinnych! Zapoznaj się z umową Beyond Meat na dostarczanie McDonald’s hamburgerów na bazie roślin, nową fabryką białka świerszczy w Kanadzie planowaną przez Aspire Food Group, wysiłkami na rzecz włączenia konopi do pasz w USA, debiutem oferty roślinnej Hochland i rosnącym popytem na witaminę C.
1. Nowy kontrakt Beyond Meat z McDonald’s
Beyond Meat podpisuje 3-letni kontrakt z McDonald’s jako główny dostawca pasztecików do roślinnego burgera o nazwie McPlant, który został już wprowadzony w niektórych lokalizacjach na całym świecie. Beyond Meat przyczyni się również do badań nad roślinnymi alternatywami dla innych produktów McDonald’s wytwarzanych z kurczaka, wieprzowiny i jaj. Firma zawarła również umowę z Yum! Brands na współpracę przy opracowywaniu bezzwierzęcych alternatyw dla pozycji menu dla innych gigantów fast-food, w tym KFC, Pizza Hut i Taco Bell.
2. Nowy zakład produkcji białka świerszczy w Kanadzie
Aspire Food Group ogłasza plany budowy nowego zakładu w Kanadzie, w całości poświęconego produkcji białka ze świerszczy w ramach programu promującego spożywanie jadalnych owadów. Budowa fabryki będzie kosztować 13,2 miliona dolarów i przewiduje się, że będzie ona produkować prawie 20 000 ton metrycznych produktów rocznie. Oczekuje się, że obiekt będzie w pełni operacyjny w pierwszym kwartale 2022 roku i zatrudni około 60 pracowników.
3. Pierwszy wniosek USA dotyczący konopi w przemyśle paszowym
Pierwszy wniosek o wykorzystanie konopi w paszach dla zwierząt w USA został przedstawiony podmiotom kontrolującym branżę. Według ekspertów, produkty uboczne produkcji konopi mogą być stosowane jako wysoce odżywczy składnik paszy dla zwierząt, ponieważ zawierają około 30% białka, 10% tłuszczu i szereg węglowodanów. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, mączka i makuch z nasion konopi mogłyby być wykorzystywane komercyjnie jako pasza dla kur.
4. Hochland Polska wprowadza nową linię produktów roślinnych
Polski lider w produkcji serów Hochland Polska debiutuje z nową ofertą roślinną. Marka SimplyV reprezentuje rosnące zapotrzebowanie na produkty bezzwierzęce i dostarcza konsumentom gamę smarowideł i plastrów wyprodukowanych z wysokiej jakości, w pełni wegańskich składników. Produkty SimplyV są wolne od laktozy, glutenu, mleka, soi i oleju palmowego. Oferta jest już dostępna w sklepach detalicznych.
5. Drastyczny wzrost zawartości witaminy C
Wywołane pandemią obawy o zdrowie i odporność napędzały sprzedaż witaminy C w ubiegłym roku.
Wraz ze spadkiem globalnych dostaw witaminy C, cena produktu rośnie. W listopadzie 2020 r. ceny wzrosły aż o 200% w ciągu jednego miesiąca. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż produktu wzrosła o 61,8%, osiągając łącznie 576 milionów dolarów w okresie od listopada 2019 do 2020 roku. Niemniej jednak eksperci przewidują, że podaż wkrótce się ustabilizuje.