Handel w burzliwych czasach: Klucz do sukcesu
Handel międzynarodowy, przeszedł w ostatnich latach przez szereg niespodziewanych wydarzeń – pandemia, brexit, wojny handlowe, kryzys energetyczny czy zerwanie łańcuchów dostaw – turbulencje te poddały handel wielkiej próbie. Dlatego w czasach, kiedy każdy krok w biznesie może być pełen ryzyka, znaczenie odpowiedniego partnera handlowego rośnie wielokrotnie.
Ograniczone ryzyko transakcyjne
Handel to dynamiczna i złożona branża, obejmująca szeroki zakres działań – od zdobywania produktów od twórców i producentów, przez zawieranie umów z klientami, aż po organizację logistyki i dostaw tych produktów. To branża, która wymaga nie tylko gruntownej wiedzy na temat obowiązujących przepisów i regulacji, ale przede wszystkim zdolności przewidywania trendów, rozpoznawania zmieniających się cen oraz skutecznego zarządzania ryzykiem.
Jak podkreśla Łukasz Klażyński, Członek Zarządu w Foodcom S.A. „Z dokonywaniem transakcji wiąże się ogromne ryzyko, gdyż ze względu na wahania w poziomach popytu i podaży, ceny surowców zmieniają się bezustannie. Zjawiska pogodowe, zmiany kursów walut, globalny wzrost gospodarczy czy koszty transportu i magazynowania – wszystko ma wpływ na cenę. Jednak w obecnych dynamicznych czasach, ryzyko transakcyjne jest nieodłącznym elementem każdego biznesu.”
Globalna siła zakupowa
Mimo pojawiających wyzwań, handel przynosi również ogromne korzyści. Umożliwia dostęp do produktów, które nie byłyby dostępne bez międzynarodowych operacji handlowych. Umowy, takie jak kontrakty terminowe, pozwalają zarówno kupującym, jak i sprzedającym zabezpieczyć się przed wahaniami cen. Globalne działania handlowe, które prowadzi Foodcom S.A. dają możliwość monitorowania wielu rynków jednocześnie, a co za tym idzie – cen towarów na tych rynkach.
– Dzięki skali operacji jesteśmy w stanie negocjować korzystniejsze warunki umów, redukując koszty związane z transportem, cłami i innymi opłatami logistycznymi. W efekcie, klienci korzystają z bardziej konkurencyjnych cen, jednocześnie mając dostęp do produktów wysokiej jakości. Siła zakupowa, którą posiada nasza firma, przynosi jednak korzyści nie tylko dużym podmiotom na rynku, ale także mniejszym firmom, którym trudno byłoby wynegocjować opłacalną cenę bezpośrednio u producenta – dodaje Łukasz Klażyński.
Zdolność do adaptacji, przewidywania i skutecznego reagowania na dynamiczne zmiany jest w dzisiejszym niestabilnym środowisku nie tylko atutem, ale koniecznością. Kluczową rolę odgrywają tutaj zaufani partnerzy handlowi, umożliwiając firmom dostęp do globalnych rynków, zasobów i kanałów dystrybucji. W obliczu zmienności rynkowej, stabilne i długotrwałe relacje handlowe mogą więc pomagać w zabezpieczaniu dostaw surowców, stabilizacji cen i utrzymaniu ciągłości biznesowej.