5 wiadomości biznesowych, które powinieneś znać

Autor
Foodcom Experts
27.07.2021
6 min czytania
5 wiadomości biznesowych, które powinieneś znać

Przedstawiamy nową porcję wiadomości z branży spożywczej. Przedstawiamy informacje o rosyjskim embargu i jego konsekwencjach, planach USDA, nowych inwestycjach Cargill, ostatnich zakupach na rynku europejskim i rosnącym imporcie z Chin. Miłej lektury!

 

Włochy tracą 1,4 miliarda euro przez rosyjskie embargo

Włoski związek rolników Coldiretti obliczył, że wstrzymanie eksportu produktów rolno-spożywczych do Rosji spowodowało, że włoscy producenci stracili 1,4 miliarda euro w ciągu ostatnich 7 lat. Rosyjski rząd nałożył embargo na kilka krajów w odwecie za sankcje nałożone na Rosję z powodu jej działań na Ukrainie. Niedawna decyzja UE przedłuża sankcje do końca stycznia 2022 r. Embargo w dużej mierze przyczynia się do zalewu imitowanych włoskich produktów mlecznych, takich jak parmezan i mozzarella, ale także mięs i szynek, z których wiele jest importowanych z Białorusi. Jeden z rosyjskich producentów sera spodziewa się, że produkcja parmezanu i innych twardych serów w Rosji przewyższy włoską w ciągu najbliższych kilku lat.

USA planuje zasilić rynek mięsa kwotą 500 milionów dolarów

Departament Rolnictwa USA ogłosił planowaną inwestycję w wysokości 500 milionów dolarów w celu napędzenia przemysłu produkcji mięsa. Decyzja ta jest związana z zarządzeniem Joe Bidena opisującym wysiłki rządu w celu promowania konkurencji poprzez zwiększanie konkurencji, wspieranie rolników i ich rodzin, zwiększanie płac dla pracowników, zachęcanie do innowacji i napędzanie rozwoju gospodarczego. Według Białego Domu duże firmy posiadają znaczny udział w rynku, co negatywnie wpływa zarówno na rolników, jak i konsumentów. Co więcej, dodatkowy fundusz w wysokości 150 milionów dolarów jest przeznaczony na pomoc małym jednostkom przetwórczym w walce z zakłóceniami po pandemii i rozwijaniu ich działalności.

Cargill zainwestuje 45 milionów dolarów w błonnik rozpuszczalny

Amerykański gigant rolno-spożywczy ogłosił plany wejścia na europejski rynek błonnika rozpuszczalnego, inwestując 45 milionów dolarów w nowy zakład zlokalizowany we Wrocławiu. Firma rozszerza swoje portfolio o produkty o ulepszonej wartości odżywczej i obniżonej zawartości kalorii i cukru. Technologia mikroreaktora pozwoli na produkcję artykułów o 30% mniejszej zawartości cukru wzbogaconych błonnikiem, takich jak desery, wypieki, płatki zbożowe i lody. Według Cargill, ekspansja jest odpowiedzią na utrzymujący się trend rosnącego popytu na zdrowsze oferty o lepszej wartości odżywczej.

Orkla rozszerza działalność poprzez zakup szwajcarskiego producenta składników

Norweski dostawca składników piekarniczych Orkla Food Ingredients jest na dobrej drodze do przejęcia szwajcarskiego producenta Hansa Kaspara specjalizującego się w produkcji specjalistycznych artykułów z naturalnych surowców dla sektorów cukierniczego i piekarniczego. Hans Kaspar ma silną pozycję na rynku europejskim i bazę klientów wśród producentów czekolady i lodów, którą Orkla wykorzysta do dalszej ekspansji biznesowej. Ponad połowa przychodów firmy pochodzi z transakcji międzynarodowych. W 2020 roku obroty Hansa Kaspara wyniosły około 14,6 miliona dolarów.

Chiny zwiększają import mięsa

Chińskie Centrum Zarządzania Rezerwami Towarowymi opublikowało 14 lipca zawiadomienie o zakupie 13 000 ton wieprzowiny w celu zapełnienia rezerw państwowych. Ruch ten podyktowany jest spadającymi od stycznia cenami wieprzowiny. Chiny są największym konsumentem wieprzowiny na świecie, a niedawne wybuchy afrykańskiego pomoru świń zagrażają państwowym zapasom. W kwietniu 2021 r. Chiny zaimportowały 922 000 ton mięsa – wzrost o 6,9% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku, podczas gdy całkowity import mięsa od stycznia do końca kwietnia wyniósł 3,55 mln ton, co oznacza wzrost o 16,9% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Oczekuje się, że import utrzyma się na wysokim poziomie w nadchodzących miesiącach.

Poznaj produkt „Kapsułki do Kawy illy®”
Illy Kaffee Kapseln
0%

Zapisz się do newslettera by dowiedzieć się więcej o naszych produktach