10 najlepszych rad na rozmowę rekrutacyjną do firmy handlowej

Autor
Foodcom Experts
29.08.2023
6 min czytania
10 najlepszych rad na rozmowę rekrutacyjną do firmy handlowej

W świecie handlu sztuka rekrutacji nabiera szczególnego znaczenia. To nie tylko kwestia umiejętności – chodzi także o to, jak świetnie potrafisz sprzedać samego siebie. Twoja szansa, aby zabłysnąć i przekonać nas, dlaczego to właśnie Ty jesteś idealnym kandydatem do naszego zespołu! Przed Tobą dziesięć porad, które otworzą Ci drzwi do wymarzonej posady.

Gotowy?

Czas wkroczyć na ścieżkę, która zaprowadzi Cię prosto do sukcesu rekrutacyjnego!

1. Każdy lubiący sukces musi się przygotować

No cóż, banał, ale jak się okazuje, wielu kandydatów zapomina dowiedzieć się choćby, co firma w ogóle robi! Dlatego pierwszy krok – rzucenie okiem na to, czym się zajmują, jakie produkty sprzedają, jaka jest ich misja oraz osiągnięcia. Pamiętaj, że to Twoje wyjątkowe podejście może zrobić różnicę.

2. Rozpoznaj obszar walki

Nie, nie mówimy o bojowych treningach, tylko o rynku, na którym firma działa. Zbadaj rynek, na którym firma funkcjonuje. Zapoznaj się z trendami, wyzwaniami i konkurencją w danej branży. Takie informacje pomogą Ci lepiej odpowiedzieć na potencjalne pytania dotyczące tego obszaru.

70% kandydatów nie analizuje konkurencji przed rekrutacją

3. Przykłady, przykłady, przykłady

Okej, teraz, gdy masz wiedzę, czas na „czym byłem zajęty w zeszłym sezonie?”. Przygotuj konkretne przykłady swoich popisów w handlu. Może to być moment, uratowanej sytuacji ze skomplikowanym klientem, albo tętniąca adrenaliną negocjacja i to co w handlu istotne, czyli LICZBY którymi możesz się pochwalić.

4. Superbohater sprzedaży

Czas na Twój wpływ na firmy – jak Twoje dziesiątki pomysłów przyczyniły się do podniesienia sprzedaży o 200%? Umiejętności miękkie też grają tu kluczową rolę – pokaż, że potrafisz budować mosty między ludźmi.Liczby mówią wiele, ale to Twoja zdolność do łączenia ludzi i idei sprawia, że jesteś prawdziwym superbohaterem sprzedaży.

82% rekruterów uważa umiejętności interpersonalne za kluczowe w handlu

5. W stresie światła reflektorów

Opowiedz historię, w której udało Ci się stawić czoła stresowi i z sukcesem go ograć. W końcu nie jesteś osobą, która przy pierwszym hałasie traci zimną krew. Umiejętność kontrolowania emocji może znacznie wpłynąć na to, jak skutecznie poradzisz sobie z wyzwaniami, które w świecie handlu są nieuniknione. Dlatego też, wykaż, że potrafisz zachować spokój w praktyce i pokaż swoją pewność siebie także na rozmowie.

6. Z pasją w kieszeni

Daj się ponieść pasji. Pokaż, że nie tylko sprzedajesz, ale żyjesz sprzedażą! Twoje zaangażowanie może działać na rekruterów jak magnes. W końcu, kto by nie chciał w zespole kogoś, kto wręcz płonie pasją do handlu?

42% rekruterów poszukuje kandydatów z pasją i zaangażowaniem w branży

7. Jak poruszasz się w dynamicznym wirze zmian?

Chwila prawdy – jak sobie radzisz z adaptacją? W branży handlowej, która jest szczególnie narażona na szybkie zmiany rynkowe, umiejętność elastycznego przystosowywania się do nowych sytuacji jest nieoceniona. Wartościowym atutem będzie tutaj Twoja:

  • Otwartość na zmiany: Opowiedz o sytuacjach, w których musiałeś szybko dostosować swoje działania do nowych warunków, a także o efektach, jakie osiągnąłeś dzięki swojej elastyczności.
  • Chęć ciągłej nauki: Daj do zrozumienia, że jesteś gotów do ciągłego kształcenia się i zdobywania nowych umiejętności. Wspomnij o szkoleniach, kursach lub samokształceniu.
  • Rozwiązywanie problemów: Zwróć uwagę na swoją zdolność do szybkiego identyfikowania problemów i znajdowania innowacyjnych rozwiązań.
  • Współpraca i komunikacja: W nowych sytuacjach często konieczna jest szybka wymiana informacji oraz współpraca z różnymi zespołami. Podkreśl swoje umiejętności komunikacyjne i zdolność do efektywnej współpracy z różnymi osobami i działami.
  • Podejście oparte na danych: Wymień przykłady, kiedy korzystałeś z informacji i analizy, aby dostosować swoje działania do zmieniającego się rynku i osiągnąć lepsze wyniki.

8. Pierwsze wrażenie ma znaczenie

Powiedzenie „Jak cię widzą, tak cię piszą” jest szczególnie trafne w sytuacjach, gdy w danej firmie obowiązuje określony dress code. Dlatego, przygotowując się do spotkania warto zadbać o to, aby wyglądać zgodnie z oczekiwaniami potencjalnego pracodawcy. To może zwiększyć Twoje szanse na wywarcie pozytywnego pierwszego wrażenia i zaprezentowanie się jako osoba, która pasuje do kultury firmy. Podczas rozmowy zwracaj też uwagę na swój język ciała. Utrzymuj kontakt wzrokowy, unikaj nadmiernego gestykulowania i nie krzyżuj rąk.

50% rekruterów zwraca uwagę na strój kandydata

9. Wartość konkretów

Kładź nacisk na konkretne sytuacje. Nie rzucaj takich ogólników jak: „Lubię pracować w zespołach”, zamiast tego pochwal się, że: „W poprzedniej pracy prowadzony przeze mnie zespół zakończył projekt X ze wzrostem wydajności o 20%. Pokaż, że nie żonglujesz pustymi słowami, tylko umiesz przekuć je w akcję. Pokaż, że Twoje słowa są wsparte konkretnymi działaniami.

10. Zakończmy z uśmiechem

Nie zapomnij, że przyjemna atmosfera zawsze przyciąga. Jeśli sprawisz, że rekruter opuści spotkanie z uśmiechem na twarzy, to już na starcie stawiasz sobie kroki w stronę sukcesu. Podsumowując rozmowę, wyraź chęć dalszej współpracy i podkreśl swoje zainteresowanie stanowiskiem. Zapytaj o dalsze kroki w procesie rekrutacji i określ, w jaki sposób możesz dostarczyć dodatkowe informacje, jeśli to konieczne.

93% kandydatów uważa, że pozytywne podejście podczas rozmowy rekrutacyjnej ma potencjał wpłynąć na decyzje rekruterów

Podsumowanie

Tak więc, Człowieku Handlu, nie daj się stresowi! Wykorzystaj te wskazówki, by wyróżnić się i zwiększyć swoje szanse na sukces. Zyskuj klientów i… no właśnie, pracę w sprzedaży! Pamiętaj, że jako firma handlowa zawsze poszukujemy talentów, dlatego sprawdź nasze aktualne oferty pracy, przeczytaj wszystkie wskazówki i do dzieła!

Powodzenia.

Aplikuj już dziś:

Poznaj produkt „Red Bull®”
RedBull