Czym jest branża FMCG i jakie Big Brands do niej należą?

Autor
Joanna Sikorska
10.03.2023
7 min czytania
Czym jest branża FMCG i jakie Big Brands do niej należą?
Esencja
Spis treści
  • Branża FMCG to gałąź gospodarki koncentrująca się na produktach szybkozbywalnych.
  • Produkty FMCG to między innymi słodycze, napoje bezalkoholowe, napoje energetyczne, środki czystości, kosmetyki, leki i suplementy.
  • Foodcom S.A. oferuje wielkie marki z kategorii: napoje bezalkoholowe, energetyczne czy słodycze, takie jak Coca-Cola®, Red Bull® i Nutella®.

FMCG – co to jest?

Branża FMCG to gałąź gospodarki, która koncentruje się na produktach szybkozbywalnych. Skrót, którym jest określana pochodzi od angielskiej nazwy “Fast Moving Consumer Good”. Produkty szybkozbywalne to zazwyczaj dobra pierwszej potrzeby, które są sprzedawane często i po atrakcyjnych cenach. Przez to, że charakteryzuje je systematyczna zbywalność, nazywa się je również towarami szybko rotującymi.

Branża FMCG stale się rozwija i warto poznać jej cechy charakterystyczne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wszystkie potrzebne informacje znajdziesz poniżej!

Charakterystyka branży FMCG

Podstawową cechą charakterystyczną branży FMCG jest duże zróżnicowanie asortymentu. Produkty z branży FMCG to między innymi słodycze, napoje bezalkoholowe, napoje energetyczne, środki czystości, kosmetyki, leki i suplementy sprzedawane bez recepty.

Produkty branży FMCG można też zdefiniować w oparciu o cztery kluczowe aspekty. Po pierwsze, są to produkty przeznaczone do częstego użytku. Po drugie, są one konsumowane szybko i zazwyczaj w tym samym dniu, w którym zostały zakupione. Po trzecie, produkty FMCG cieszą się dużym popytem ze względu na ich przystępność i praktyczność. Wreszcie, towary te są stosunkowo tanie w porównaniu z innymi rodzajami produktów dostępnych na rynku.

Patrząc na to z perspektywy detalisty, produkty FMCG mają pewne cechy, które czynią je wyjątkowymi w porównaniu z innymi rodzajami produktów. Po pierwsze, mają one wysoki wskaźnik rotacji, ponieważ są często kupowane przez konsumentów. Dodatkowo, FMCG są bardzo rozpowszechnione i szeroko dostępne w różnych miejscach i regionach ze względu na wysoki popyt i niski koszt. Produkty FMCG są też standaryzowane pod względem formy, rozmiaru, koloru i ceny, co ułatwia ich produkcję w ilościach hurtowych i pozwala konsumentom dokładnie wiedzieć, co otrzymują przy zakupie danego produktu.

Big Brands w Foodcom S.A.

Big Brands w Foodcom S.A.

Jako Big Brands rozumie się największe marki rynku FMCG. Foodcom S.A. oferuje wielkie marki z kategorii: napoje bezalkoholowe, energetyczne czy słodycze. Dystrybuowane są do hurtowni spożywczych, dystrybutorów produktów brandowych, importerów, eksporterów oraz sieci handlowych.

Poniżej przedstawiamy kilka przykładów produktów z branży FMCG oferowane przez Foodcom S.A., ich właściwości i zastosowania. 

Coca-Cola®

Coca-Cola® to napój gazowany o słodkim smaku i kolorze karmelowym, który zawiera naturalne aromaty, ale nie ma w składzie niepotrzebnych konserwantów. Napój ten został wynaleziony w XIX wieku i jest teraz produktem znanym na całym świecie, którego receptura jest tajemnicą handlową. Coca-Cola® jest szeroko wykorzystywana w przemyśle spożywczym.

Dzięki zawartości Kofeiny, Coca-Cola® poprawia koncentrację i zmniejsza senność oraz zmęczenie. Okres trwałości Coca-Coli® wynosi od 6 do 9 miesięcy, a należy ją przechowywać w chłodnym, suchym miejscu i chronić przed światłem słonecznym. Foodcom S.A. dostarcza Coca-Colę® w dwóch rodzajach puszek: klasycznej po 0,33 ml w opakowaniu 24 sztuk oraz sleek po 0,33 ml również w opakowaniu 24 sztuk.

Red Bull®

Red Bull® to gazowany napój energetyczny. Jego składniki – Kofeina i Tauryna – są powszechnie stosowane przez sportowców, studentów i osoby wykonujące wymagające prace. Dzięki Kofeinie Red Bull® redukuje zmęczenie i dodaje energii. Ma ma żółty kolor i słodki smak.

Okres przydatności do spożycia wynosi 15 miesięcy, a Foodcom S.A. dostarcza go swoim Partnerom Biznesowym w puszkach 250 ml, w opakowaniach po 2, 8 i 24 sztuki. Red Bull® jest popularnym produktem przemysłu spożywczego, dostępnym w sklepach i restauracjach na całym świecie.

Nutella®

Nutella® to kremowa pasta o smaku kakaowo-orzechowym. Proces produkcji  rozpoczyna się od ekstrakcji kakao, które jest mielone, a orzechy laskowe są oczyszczane i prażone. Następnie mieszanka czystego kakao w proszku i orzechów laskowych jest łączona z odtłuszczonym mlekiem i cukrem. Na końcu jest blendowana, aby uzyskać gładką pastę.

Nutella® ma brązowy kolor i charakterystyczny, słodki orzechowy smak. Pasta nie zawiera sztucznych barwników ani konserwantów i ma okres przydatności do spożycia wynoszący 12 miesięcy. Należy ją przechowywać w temperaturze pokojowej. Foodcom dostarcza Nutellę® w słoikach o pojemności 350g, 600g lub 750g, pakowane po 24 sztuki.

Nutella® jest stosowana jako składnik kremów w przemyśle spożywczym oraz w cukiernictwie jako składnik ciast i ciasteczek.

Dlaczego Foodcom?

Nasz zespół Wsparcia Sprzedaży pomaga naszym Partnerom Handlowym w sprawnym i efektywnym przeprowadzeniu transakcji handlowych, aby zapewnić najwyższą jakość usług dla wszystkich naszych Partnerów Handlowych. Nasz zespół logistyczny zadba o transport, a dział finansowy będzie odpowiedzialny za wszystkie sprawy związane z finansową częścią transakcji.

Poznaj produkt „Nutella®”
Nutella

Zapisz się do newslettera by dowiedzieć się więcej o naszych produktach