- Rząd Korei Południowej zapewnia o dostępności mocznika na najbliższe trzy miesiące.
- Korea Południowa szuka dodatkowych dostaw mocznika z Wietnamu i Japonii.
- Minister handlu Korei Południowej prowadzi rozmowy z Chinami, aby rozwiązać problemy z dostawami.
Kryzys dostaw mocznika w Korei Południowej
Korea Południowa zmaga się z kryzysem dostaw Mocznika, co jest skutkiem opóźnień w chińskich portach celnych. Ten kluczowy składnik nawozów i reduktor emisji w pojazdach stał się trudniej dostępny, a jego ceny osiągnęły najwyższy poziom od dwóch lat. Sytuacja ta przypomina wydarzenia z poprzedniego roku, gdy Chiny skoncentrowały się na zaspokajaniu swoich wewnętrznych potrzeb, wpływając tym samym na globalne dostawy mocznika. Zależność Korei Południowej od importu z Chin, który stanowi ponad 90% całkowitego importu mocznika, dodatkowo komplikuje sytuację.
Korea Południowa reaguje na kryzys dostaw mocznika
W odpowiedzi na rosnący kryzys, rząd Korei Południowej zapewnia o wystarczających zapasach mocznika na najbliższe trzy miesiące i poszukuje dodatkowych dostaw z krajów takich jak Wietnam i Japonia. Środki te mają na celu zapobieganie niedoborom, zwłaszcza w sektorze transportu, gdzie mocznik jest niezbędny do kontrolowania emisji w pojazdach z silnikami Diesla. Południowokoreański minister handlu, Ahn Duk-geun, podjął również działania dyplomatyczne, spotykając się z chińskimi urzędnikami w celu rozwiązania problemu opóźnień w dostawach. Te wysiłki odzwierciedlają determinację Korei Południowej w zapewnieniu stabilności dostaw mocznika, mającego kluczowe znaczenie dla rolnictwa i ochrony środowiska.